Pilates

Bij Pilates draait alles om het perfect gecontroleerd uitvoeren van bewegingen zoals deze ooit door Joseph Pilates zijn bedacht.

Het is een spierversterkende oefenmethode waarbij de focus wordt gelegd op het versterken van rug, romp en bekkenmusculatuur.

Pilates is vandaag de dag een essentieel onderdeel van een gezonde levenswijze, vooral omdat de oefeningen van jong tot oud in alle veiligheid beoefend kunnen worden.  

 

Pilates maakt gebruik van zes elementen:  

1. Concentratie

2. Ademhaling

3. Het werken vanuit je centrum

4. Controle

5. Precisie

6. De vloeiende beweging.

 

 

De kern is om ‘bewust’ te bewegen. Je moet dus een mentale betrokkenheid hebben bij de oefeningen waardoor je een nieuw soort bewustzijn ervaart. Daardoor ga je efficiënter trainen en heb je dus meer en sneller resultaat dan bij een andere trainingsmethode.

In tegenstelling tot yoga, zal je bij pilates meer op het fysieke aspect van het lichaam werken maar zal je toch ook een zekere mentale rust ervaren.

 

20
apr
2020

20-04-2020 19:30 -20:30
13
22
apr
2020

22-04-2020 20:00 -21:00
10
24
apr
2020

24-04-2020 9:30
18
27
apr
2020

27-04-2020 19:30 -20:30
15
29
apr
2020

29-04-2020 20:00 -21:00
10
04
mei
2020

04-05-2020 19:30 -20:30
18
06
mei
2020

06-05-2020 20:00 -21:00
11
08
mei
2020

08-05-2020 9:30
19
11
mei
2020

11-05-2020 19:30 -20:30
19
13
mei
2020

13-05-2020 20:00 -21:00
11
15
mei
2020

15-05-2020 9:30
19
18
mei
2020

18-05-2020 19:30 -20:30
19
25
mei
2020

25-05-2020 19:30 -20:30
19
27
mei
2020

27-05-2020 20:00 -21:00
14
29
mei
2020

29-05-2020 9:30
20