Pilates

Bij Pilates draait alles om het perfect gecontroleerd uitvoeren van bewegingen zoals deze ooit door Joseph Pilates zijn bedacht.

Het is een spierversterkende oefenmethode waarbij de focus wordt gelegd op het versterken van rug, romp en bekkenmusculatuur.

Pilates is vandaag de dag een essentieel onderdeel van een gezonde levenswijze, vooral omdat de oefeningen van jong tot oud in alle veiligheid beoefend kunnen worden.  

 

Pilates maakt gebruik van zes elementen:  

1. Concentratie

2. Ademhaling

3. Het werken vanuit je centrum

4. Controle

5. Precisie

6. De vloeiende beweging.

 

 

De kern is om ‘bewust’ te bewegen. Je moet dus een mentale betrokkenheid hebben bij de oefeningen waardoor je een nieuw soort bewustzijn ervaart. Daardoor ga je efficiënter trainen en heb je dus meer en sneller resultaat dan bij een andere trainingsmethode.

In tegenstelling tot yoga, zal je bij pilates meer op het fysieke aspect van het lichaam werken maar zal je toch ook een zekere mentale rust ervaren.

 

27
nov
2020

27-11-2020 9:30 -10:30
16
30
nov
2020

30-11-2020 19:30 -20:30
02
dec
2020

02-12-2020 20:00 -21:00
04
dec
2020

04-12-2020 9:30 -10:30
16
07
dec
2020

07-12-2020 19:30 -20:30
5
09
dec
2020

09-12-2020 20:00 -21:00
11
dec
2020

11-12-2020 9:30 -10:30
16
14
dec
2020

14-12-2020 19:30 -20:30
5
16
dec
2020

16-12-2020 20:00 -21:00
18
dec
2020

18-12-2020 9:30 -10:30
16