Pilates

Bij Pilates draait alles om het perfect gecontroleerd uitvoeren van bewegingen zoals deze ooit door Joseph Pilates zijn bedacht.

Het is een spierversterkende oefenmethode waarbij de focus wordt gelegd op het versterken van rug, romp en bekkenmusculatuur.

Pilates is vandaag de dag een essentieel onderdeel van een gezonde levenswijze, vooral omdat de oefeningen van jong tot oud in alle veiligheid beoefend kunnen worden.  

 

Pilates maakt gebruik van zes elementen:  

1. Concentratie

2. Ademhaling

3. Het werken vanuit je centrum

4. Controle

5. Precisie

6. De vloeiende beweging.

 

 

De kern is om ‘bewust’ te bewegen. Je moet dus een mentale betrokkenheid hebben bij de oefeningen waardoor je een nieuw soort bewustzijn ervaart. Daardoor ga je efficiënter trainen en heb je dus meer en sneller resultaat dan bij een andere trainingsmethode.

In tegenstelling tot yoga, zal je bij pilates meer op het fysieke aspect van het lichaam werken maar zal je toch ook een zekere mentale rust ervaren.

 

HIIT Pilates

 

Tijdens deze les worden klassieke pilates oefeningen gecombineerd met een korte HIIT training.

HIIT staat voor High Intensity Interval Training.

Tijdens een HIIT training worden korte momenten van maximale inspanning afgewisseld met korte momenten van rust met als doel het hartritme snel te verhogen. Dit draagt bij tot een betere vetverbranding.

Met andere woorden, deze les is ideaal om spiermassa te kweken, conditie te verbeteren en het overtollige vet aan te pakken.

Aangezien het ritme van de oefeningen hoger ligt dan bij de gewone pilates workout is deze les niet voor beginnelingen.

 

Het is aangewezen om eerst een drietal keer deel te nemen aan de gewone pilates les zodat de lesgever kan oordelen dat je kan doorstromen naar de HIIT groep. Om jezelf te beschermen tegen blessures is het nog steeds belangrijk om de oefeningen correct uit te voeren en dit kan enkel met de juiste basistechnieken.

02
sept
2019

02-09-2019 19:30 -20:30
13
02
sept
2019

02-09-2019 20:30 -21:30
19
04
sept
2019

04-09-2019 20:00 -21:00
17
06
sept
2019

06-09-2019 9:30 -10:30
20
09
sept
2019

09-09-2019 19:30 -20:30
14
09
sept
2019

09-09-2019 20:30 -21:30
19
11
sept
2019

11-09-2019 20:00 -21:00
19
13
sept
2019

13-09-2019 9:30 -10:30
20
16
sept
2019

16-09-2019 19:30 -20:30
15
16
sept
2019

16-09-2019 20:30 -21:30
20
18
sept
2019

18-09-2019 20:00 -21:00
20
20
sept
2019

20-09-2019 9:30 -10:30
20
23
sept
2019

23-09-2019 19:30 -20:30
15
23
sept
2019

23-09-2019 20:30 -21:30
19
25
sept
2019

25-09-2019 20:00 -21:00
20
27
sept
2019

27-09-2019 9:30 -10:30
20